Leon Lukas Plum (1996, Herdecke) studiert Ästhetik in Frankfurt und arbeitet als Gestalter.
Vor seinem Masterabschluss am Werkplaats Typografie hat er an der Bauhaus-Universität Weimar und am Sint-Lucas Beeldende Kunst Gent studiert.
‘Gramsci once famously noted that the future should be approached with “an optimism of the heart, and a pessimism of the mind”. I notice something similar in Leon’s practice—working and thinking with utopia in the heart, and dystopia on the mind.’ Danny van den Dungen, Experimental Jetset
Latent Space: Werkplaats Typografie End Of The Year Show
Het HEM
Zaandam (NL)
Ästhetik der Zitrone
Egon-Eiermann-Bau
Apolda (DE)
Das Kollektiv: Eine Insel der Kunst
Bauhaus-Fest „Republik der Geister“
Weimar (DE)
Bauhaus 100
Leipziger Buchmesse
Leipzig (DE)
Die blaue Bibliothek
Abschlussausstellung
Weimar (DE)
28th International Biennial of Graphic Design
Moravska Gallery
Brno (CZ)
Mixtape
Leipziger Buchmesse
Leipzig (DE)
Public Keys
Spinnereirundgang
Leipzig (DE)
Ghent Art Book Fair
019 (Dok Noord)
Gent (BE)
A PRINT
Studio Nock
Göteborg (SE)
Open Issues – Discussions on Student Publishing
Frances Loeb Library, Harvard University
Cambridge (USA)
Tutti Frutti: Bauhaus Essentials
Kulturfabrik Apolda
Apolda (DE)
automat/isch
Gaswerk Weimar
Weimar (DE)
Nicha Keeratiphanthawong, Tabea Nixdorff: Ellipsis after Closure
Bangkok/Arnhem
It’s A Buzz. It’s Time To Discuss
Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig: It’s A Book
In My Hands — Sonderausgabe „In Your Hands“
Kunsthochschule für Medien Köln
Iván Martinez, Jannete Mark: Fantasma
Ciudad de México/Arnhem
Typodarium
Slanted/Verlag Hermann Schmidt: Karlsruhe/Mainz
Sophie Nys: Not to be fed, but to be famous
Posture Editions: Gent/Antwerpen
form N°271 „Gefahr/Danger“
Leon Lukas Plum (1996, Herdecke) studiert Ästhetik in Frankfurt und arbeitet als Gestalter.
Vor seinem Masterabschluss am Werkplaats Typografie hat er an der Bauhaus-Universität Weimar und am Sint-Lucas Beeldende Kunst Gent studiert.
‘Gramsci once famously noted that the future should be approached with “an optimism of the heart, and a pessimism of the mind”. I notice something similar in Leon’s practice—working and thinking with utopia in the heart, and dystopia on the mind.’ Danny van den Dungen, Experimental Jetset
Latent Space: Werkplaats Typografie End Of The Year Show
Het HEM
Zaandam (NL)
Ästhetik der Zitrone
Egon-Eiermann-Bau
Apolda (DE)
Das Kollektiv: Eine Insel der Kunst
Bauhaus-Fest „Republik der Geister“
Weimar (DE)
Bauhaus 100
Leipziger Buchmesse
Leipzig (DE)
Die blaue Bibliothek
Abschlussausstellung
Weimar (DE)
28th International Biennial of Graphic Design
Moravska Gallery
Brno (CZ)
Mixtape
Leipziger Buchmesse
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Public Keys
Spinnereirundgang
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Ghent Art Book Fair
019 (Dok Noord)
Gent (BE)
A PRINT
Studio Nock
Göteborg (SE)
Open Issues – Discussions on Student Publishing
Frances Loeb Library, Harvard University
Cambridge (USA)
Tutti Frutti: Bauhaus Essentials
Kulturfabrik Apolda
Apolda (DE)
automat/isch
Gaswerk Weimar
Weimar (DE)
Nicha Keeratiphanthawong, Tabea Nixdorff: Ellipsis after Closure
Bangkok/Arnhem
It’s A Buzz. It’s Time To Discuss
Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig: It’s A Book
In My Hands — Sonderausgabe „In Your Hands“
Kunsthochschule für Medien Köln
Iván Martinez, Jannete Mark: Fantasma
Ciudad de México/Arnhem
Typodarium
Slanted/Verlag Hermann Schmidt: Karlsruhe/Mainz
Sophie Nys: Not to be fed, but to be famous
Posture Editions: Gent/Antwerpen
form N°271 „Gefahr/Danger“